søndag den 15. maj 2011

min morgenmad i dag

IMG_6066

 

Morgenmad !!! det er vel det måltid vi indtager om morgenen/formiddagen – man kunne også vælge at kalde det dagens første måltid.. eller noget andet… hvad det nu end er vi indtager, så er det helt sikkert yderst forskelligt – og måske alligevel ikke !!!!  mit første måltid idag var dette:

Et glas med skøn og livgivende kaffe – brygget på stempelkanden.. sådan kan jeg bedst li’ den. ( Personligt er jeg ikke helt pjattet med kaffemaskinekaffe )     Min kaffe er nylavet og dufter forjættende – dertil et dejligt blødkogt æg og en skål med et par skefulde græsk 2% youghurt overhældt med 2 spiseskefulde tørret hyben ( virker befordrende i mit indre system ) ½ banan i skiver, en smule flydende akaciehonning for sødmens skyld, et par riv på rivehjernet fra både en citron og en lime – ikke for meget & ikke for lidt – kun lige så det virker pirrende for smagsløgene – derpå ca 5 små fine og grønne topskud fra citronmelissen, som står udenfor døren + et par grove kiks.

Det smagte skønt og mættede lige præcis som det skulle og det er sådan en morgenmad jeg allerhelst vil mæske mig i. Det hvide brød gør ikke noget godt for især min mave og selvom det kan smage godt er det bedst hvis der ikke er for meget af den slags i min mad.

Hvad fik du til morgenmad ?

2 kommentarer:

Lene Zaar sagde ...

Tja, nu du spørger, så fik jeg kl. 6 en skål havregryn med sukkererstatning og letmælk af den økologiske slags - og hertil naturligvis en kop kaffe eller to. Efter at have ordnet diverse, herunder vasket bil og været hos bageren, var der kl. 9 et enkelt groft rundstykke med lidt ost. Men så fik jeg heller ikke mere, før det var tid til frokost......
Du må hygge dig. Nu vil jeg forberede mig på min første arbejdsdag på ny arbejdsplads mandag morgen.

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Lene..
Håber du bliver glad for dit nye job og at de er søde ved dig..

Din morgenmad lyder fin i mine øren - men er det ikke meget tidligt på en søndag ?

Vivi